Producten

Kettlebell alsnog kopen? Bekijk nu de Review!

Het is heel gemakkelijk om jezelf voor te nemen om voortaan een paar keer per week te trainen. Om je hier vervolgens consequent aan te houden blijkt vaak een stuk lastiger. Vaak beginnen we vol goede moed aan iets, houden het een week of twee vol en verliezen daarna de motivatie. Dit geldt ook voor de Kettlebell training. Wil jij je gehele lichaam trainen of wil jij je speciaal concentreren op bepaalde spiergroepen? In beide gevallen is de Kettlebell iets voor jou. De dure trainingsapparaten van de sportschool heb je eigenlijk niet nodig. De oefeningen van de Kettlebell zijn zeer divers en kunnen voor verschillende spiergroepen worden ingezet. Alle vetverbranding en spieropbouw wordt verholpen bij een Kettlebell workout. De Kettlebell heeft per spiergroep verschillende oefeningen beschikbaar. De laatste jaren lijkt de Kettlebell op te komen en lijkt niet meer weg te denken uit jouw trainingsleven.

Kettlebell Review

Doordat je fanatiek gaat sporten met een Kettlebell kun je een gezond dieet op deze manier goed ondersteunen met afvallen. Met intensieve Kettlebell oefeningen kun je 400 calorieën verbranden in slechts 20 minuten. Je verbrandt niet alleen veel calorieën met de oefeningen van de Kettlebell, maar het is nog een goedkope en efficiënte manier van sporten. Je lichaam gaat dan veel energie verbruiken, doordat de oefeningen inspanning vragen van verschillende spiergroepen. De nadruk wordt bij de Kettlebell workout voornamelijk gelegd op explosiviteit, terwijl je met het heffen van gewichten je voornamelijk richt op krachtontwikkeling. Dat heb je dus niet nodig als je bepaalde spiergroepen wil trainen. De Kettlebell heeft twee basisoefeningen namelijk; de two arm swing en de squat. Bij de two arm swing pak je de kettlebell met beide handen vast en houd je hem met gestrekte armen voor je, om hem vervolgens tussen je benen door te laten zwaaien. De squat wordt uitgevoerd zoals een normale squat, waarbij je hurkt en weer overeind komt. Je houdt daarbij dus een Kettlebell vast, waardoor de oefening iets zwaarder en dus effectiever wordt. De Kettlebell is vervaardigd van staal in diverse kleuren. Het model is als een geheel uit staal gegoten en daardoor eigenlijk onverwoestbaar. Het is speciaal voor de ervaren Kettlebell sporter, professioneel gebruik en enthousiaste Kettlebell thuis trainer gemaakt, met de hoogste kwaliteit. De Kettlebell heeft een diameter van 33 mm, een Kettlebell diameter van 210 mm en een hoogte van 280 mm, alles volgens internationale standaarden. Daarnaast staat het gewicht duidelijk aangeduid. Wil je dus op kracht en uithoudingsvermogen trainen, dan is de Kettlebell training een goede methode.

Voordelen Kettlebell

Naast het opbouwen van het lichaam en de spieren brengen de oefeningen met de Kettlebell nog een aantal mooie voordelen met zich mee. Zo is de kracht die je ermee opbouwt heel effectief. Deze kracht kun je in het dagelijks leven goed inzetten. Je traint dus niet alleen de zichtbare hoofdspieren, maar ook de verscheidene hulpspieren, die helpen om grotere inspanning te verrichten. Ook verbetert het vaak de conditie dankzij het cardio- element van de Kettlebell training. Uiteindelijk wordt je leniger van de trainingen en neemt de coördinatie na verloop van tijd vaak toe.

Nadelen Kettlebell

Bij het gebruik van de Kettlebell is het nadeel dat je geen daadwerkelijke begeleiding naast je hebt staan. Uiteraard krijg je wel richtlijnen via de dvd’s of handleiding. Het is daarom belangrijk dat je goed luistert en kijkt naar die korte richtlijnen, want anders voer je de oefeningen niet goed uit. De kans bestaat dan dat je blessures gaat krijgen. Let dus goed op en volg de instructies. Hiernaast is het ook zo dat je jezelf uitdaagt, weliswaar op een vertrouwde manier. Zorg er dan ook voor dat je met de juiste Kettlebell aan de gang gaat. Elke oefening moet je uiterlijk 6 keer kunnen herhalen. Blijf opletten dat je niet te snel van stapel loopt en naar je lichaam blijft luisteren. Als je dat niet doet liggen blessures op de loer en daar zit je niet op te wachten.

Conclusie Kettlebell

Geconcludeerd kan worden dat je met de Kettlebell heel veel spiergroepen tegelijk gaat trainen en hiernaast veel calorieën zal verbranden. Door de intensieve trainingen met de Kettlebell ben je namelijk spieren aan het opbouwen. En doordat je extra spieren krijgt verbrand je ook meer vet. Je lichaam heeft de hele dag energie nodig en zal daarom ook sneller lichaamsvet verbranden. Wanneer je interesse hebt om te gaan trainen met de Kettlebell zorg er dan voor dat je dit langzaam opbouwt. Begin dus met een lichte Kettlebell en voer de oefeningen uit. Het is de moeite waard. Dus waarom zou je nog langer wachten? Begin vandaag nog met de Kettlebell trainingen en ervaar wat het lichaam doet.

No Comment

Leave a reply