Smoothie maken

Zelf een groene smoothie maken is natuurlijk heerlijk. Je kunt zelf kiezen welke ingrediënten gebruikt en met een enkele smoothie krijg je direct heel veel goede voedingsstoffen binnen. Smoothies dragen bij aan het afvallen, omdat je er goed gevuld van raakt en direct ook de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Zelf een smoothie maken is dan ook altijd een goed idee. Hierbij wat leuke ideetjes.

Een smoothie met mango en avocado

Je kunt deze smoothie maken als je zowel je lichaam als je geest een plezier wilt doen. Er zitten veel gezonde stoffen in, zoals vitamine C, omega 3 en vitamine E. De smoothie is heerlijk zoet van smaak en je hebt de mogelijkheid om de smoothie wat dikker te houden om er nog een beetje op te kauwen. Vul je blender met 1 mango zonder schil en pit, 1 avocado zonder schil en pit, een halve geschilde limoen, een klein beetje koriander, 80 gram aardbeien en ongeveer 60 milliliter water. Je kunt er ook extra veel van maken, want na een dag is het ook nog heerlijk.

Een smoothie met banaan en aardbei

De smaken van aardbeien en bananen zijn zeer populair. Dat zorgt ervoor dat deze smoothie tot de meest geliefde smoothies behoort. Je kunt deze smoothie maken voor je ontbijt, maar ook bij de lunch is het heerlijk. Door de toegevoegde ingrediënten zorg je ervoor dat er veel goede stoffen in zitten, zoals chlorofyl, kalium en diverse vitamines. Daarnaast zitten er natuurlijk veel gezonde vezels in. Je kunt deze smoothie heel dik maken, maar je kunt deze ook vloeibaarder maken door er water aan toe te voegen. Vul de blender met 1 geschilde banaan, zes tot acht aardbeien, de zaden van 1 granaatappel en een ongeschilde komkommer in vier parten.

Een smoothie met banaan en spinazie

Wil jij specifiek een groene smoothie maken om de goede voedingsstoffen die hierin zitten? Dan is de smoothie met banaan en spinazie zeker een goede optie. Deze smoothie kent een heerlijk fruitige smaak door toevoeging van diverse andere producten. Deze producten worden toegevoegd om de smaak te verbeteren. Het is immers zo dat fruitsmoothies lekkerder zijn dan groene smoothies, maar dat groene smoothies juist weer gezonder zijn. Je kunt deze smoothie maken met diverse soorten fruit, waardoor er een fruitige smaak wordt gerealiseerd in een gezonde groene smoothie. Vul je blender met 1 banaan, een flinke schep of een handvol spinazie (vers), een halve mango zonder schil en pit, een halve ananas en een glas water.

Geef een reactie